fbpx

Okulary – dopełnienie biznesowego stylu kobiety

Odpowiednio dobrane oprawki stają się dopełnieniem stroju, podkreślają nasz indywidualizm i niepowtarzalny wizerunek, dopełniają stylizacji i zdradzają charakter właścicielki.

To od nas zależy, czy chcemy się za okularami „schować”, czy też traktujemy jako element naszego wizerunku. Warto więc poświęcić więcej czasu na wybranie tych idealnych, dopasowanych zarówno do kształtu naszej twarzy jak i do charakteru pracy i naszych ulubionych barw.

Ale wcale nie jest łatwo wybrać te idealne tylko dla siebie, w najodpowiedniejszym kształcie i doskonałym kolorze.

Sukces w wyborze idealnych oprawek znajduje się w odpowiednim wyczuciu kształtu, który do nas najbardziej pasuje. Pomaga w tym rozumienie geometrii. To ona pozwala na zachowanie równowagi pomiędzy kształtem twarzy i właściwymi proporcjami. Najistotniej jest jednak to jak czujemy się w danych okularach. Powinnyśmy uśmiechnąć się na swój widok w okularach. To będzie wtedy to. I nie bójmy się odrobimy szaleństwa.

– powiedziała mi Violetta Nowak, właścicielka VN Group, która pomagała mi w doborze najlepszych oprawek dla mnie.

Ja zakochałam się w oprawkach Carolina Abram, ale bogata oferta oprawek, sprawiła, że spędziłam pół dnia w warszawskim salonie optycznym, zakładając i zdejmując dane oprawki, spinając i rozpuszczając włosy. Chciałam mieć pewność, że oprawki, które wybiorę, nie tylko będą piękne, ale również będą współgrały z moim zawodem i jednocześnie podkreślą mój charakter i temperament.

Jak dobrać idealne oprawki okularów?

Najpierw przyjrzyj się kształtowi swojej twarzy.  Najlepiej będzie, jeśli odsłonisz całą twarz związując lub spinając włosy i zrobisz sobie zdjęcie. Następnie poprowadź dwie przecinające się linie: jedną pionową od wierzchołka czoła do linii brody i drugą poziomą od skraju jednego do skraju drugiego policzka, przechodzącą przez środek nosa. Ta ocena przyda Ci się także przy technice robienia sobie idealnego makijażu. Jest wiele podziałów twarzy, jednak ten, który ja stosuję jest najprostszy do szybkiej i samodzielnej analizy. Podstawowe kształty, które możemy wyróżnić to: owal, koło, kwadrat, trójką, diament i do każdej z nich pasuje inny kształt oprawek okularów. Aby wyglądać pięknie należy najpierw zwrócić uwagę na geometrię.

Twarz owalna – charakterystyka:

O twarzy owalnej mówimy wtedy, gdy szerokość twarzy jest mniejsza niż jej długość, a szczęka ma łagodny zarys.

Twarz owalna, ze względu na jej symetrie i proporcje, należy do kształtu idealnego. Pasuje do niej większość oprawek. Możesz swobodnie wybierać między oprawkami kwadratowymi oraz okrągłymi. Owalną twarz najłatwiej ozdobić okularami, ponieważ wiele kształtów świetnie się na niej prezentuje. Owalna twarz ma najwięcej możliwości, bo praktycznie wśród wszystkich stylów może znaleźć coś dla siebie może jedynie bez typowo okrągłych kształtów w stylu lenonek.

Idealne oprawki dla twarzy owalnej, to:

  • proporcjonalnej wielkości – niezbyt duże i niezbyt małe.
  • z zaokrąglonym dołem
  • z lekko uniesioną górą oprawek
Twarz okrągła – charakterystyka:

O twarzy okrągłej mówimy, gdy szerokość twarzy jest równa jej długości lub nieznacznie mniejsza a nawet większa niż jej długość, a szczęka ma łagodny, kolisty zarys. Twarz okrągła prezentuje się najlepiej w kwadratowych, kanciastych oprawkach. Podłużne szkła optycznie nadadzą szerokości kościom policzkowym, dzięki temu symetria będzie prezentować się podobnie jak w twarzy owalnej. Oprawki nie powinny jednak być zbyt masywne.

Doskonałym wyborem będą tu okulary, które wydłużą i wyszczuplą twoją twarz. Sięgnij po kształty będące przeciwieństwem koła – może to być kwadrat  lub prostokąt.

Idealne oprawki dla twarzy okrągłej, to:

  • prostokątne
  • raczej wąskie, niezasłaniające kości policzkowych
  • lekko uniesione górne brzegi okularów
Twarz kwadratowa – charakterystyka:

O twarzy kwadratowej mówimy, gdy szerokość twarzy jest mniejsza lub równa jej długości, a nawet większa niż jej długość, a szczęka ma zdecydowanie kwadratowy zarys. Twarz kwadratowa zdecydowanie najlepiej prezentuje się w oprawkach o zaokrąglonym dole. Jej mocne linie zostaną skutecznie złagodzone. Zwróć również uwagę, by oprawki były równe z linią brwi. Optycznie wydłuży to buzię a zwłaszcza dolną część twarzy, jednocześnie zmniejszając czoło

Warto okularami wysmuklić i zaokrąglić ostre rysy kwadratowej twarzy. Polecam Ci okulary o kształcie okrągłym, owalnym i w stylu pilotek.

Idealne oprawki dla twarzy kwadratowej, to:

  • szersze niż kości policzkowe
  • zaokrąglone, owalne
  • lekko opadające na policzki
  • w kolorach przyciągających uwagę
Twarz trójkątna – charakterystyka:

O twarzy trójkątnej mówimy, gdy szerokość twarzy jest mniejsza lub równa jej długości, czasem nieco większa, a szczęka ma zdecydowanie spiczasty kształt, przy szerokiej linii włosów. Osoby o twarzy trójkątnej mogą pozwolić sobie nawet na modne tego roku lenonki. Aby złagodzić rysy twarzy wybieraj oprawki delikatne, o zaokrąglonych kształtach. Jeśli jednak bardziej lubisz kanciaste, zwracaj uwagę na to, by oprawki nie przytłaczały swoją szerokością.

Idealne oprawki dla twarzy trójkątnej, to:

  • jak najmniej widoczne i delikatne
  •  przeźroczyste lub jasne oprawki, same szkła
  • okrągłe, o łagodnym zarysie
Twarz  diament – charakterystyka:

O twarzy diamentowej mówimy, gdy szerokość twarzy jest mniejsza lub równa jej długości, czasem nieco większa, a szczęka ma zdecydowanie spiczasty kształt, przy wąskiej linii włosów.

Idealne oprawki dla twarzy diamentowej, to:

  • bez ostrych kątów
  • węższe niż kości policzkowe
  • grubsze w górnej części
  • z niewidoczną dolną częścią oprawek

Jednak nie tylko kształt twarzy, ale styl życia jest naprawdę ważnym czynnikiem decydującym o wyborze tej właściwiej oprawki, która powinna pasować do danej sytuacji. Oprawki do biznesowej stylizacji nie powinny mieć zbyt wyszukanych, przerysowanych kształtów, czy ekstrawaganckich kolorów, aby nie rozpraszały osoby, z którą rozmawiamy. To jednak nie znaczy, że mają być nudne, szare i nijakie. Ważne aby podkreślały nasz charakter, osobowość jak również nasz zawód. Osoba o duszy artysty w agencji reklamowej w nudnych, szarych okularach może się wydawać niewiarygodna, tak samo jak dla odmiany prezes dużego banku, która do biura założy na przykład okulary w jaskrawym cytrynowym kolorze.

autor wpisu: Renata Wrona  – PR manager, trener, coach