W 2016 roku siedzibą firmy stało się miejsce, które w latach 60 XX wieku służyło do przemysłowej produkcji szkła, a obecnie jest zakwalifikowane jako dziedzictwo architektoniczne. Zachwyceni geometrycznymi liniami postindustrialnej zabudowy opuszczonych magazynów właściciele marki Monokol wybrali dla swojej działalności dawny teren przemysłowy w rodzinnych stronach we Włoszech.

Pierwotnym znaczeniem skandynawskiego słowa „monokol” był wynaleziony w XVIII wieku przyrząd optyczny monokl czyli rodzaj okularów na jedno oko.

W XXI wieku ten sam przedmiot stał się ekscentrycznym dodatkiem używanym przez arystokratów i dandysów jako synonim elegancji i elitarności.

Poszukując nazwy dla swojej marki, przywołali obraz tego historycznego przedmiotu i z niego zaczerpnęli pomysł.

Idea marki jest inspirowana ewolucją naszego współczesnego stylu życia. Produkty Monokol odzwierciedlają zmiany zachodzące w światowej modzie, poszukując stylu kameleona poprzez badanie wzornictwa i tradycji, w nieustannej próbie kierowania się ku przyszłości.

 

Celem firmy jest tworzenie okularów, które nie są tylko obiektem projektowym, ale koncepcją, ideą i sposobem myślenia.

„Okulary, które nosimy, wiele mówią o tym, kim jesteśmy”.