Monokol – nieustanne stylistyczne poszukiwania
Monokol, to marka made in Italy, która projektując swoje wyroby bawi się industrialną geometrią i stale reinterpretuje własne pochodzenie. Zainspirowani przez ewolucję historycznego monoklu, twórcy marki przysposobili sobie od niego nie tylko nazwę firmy (Monokol, to po skandynawsku właśnie monokl), ale i całą filozofię dotyczącą „kariery” tego akcesorium. Zachwyciło ich, jak wynaleziony w XVIII wieku podręczny przyrząd optyczny wraz z upływem czasu przeistoczył się w designerskie akcesorium modowe. Stając się silnym trendem, symbolem elegancji i elitarności, ekscentrycznym dodatkiem używanym przez zamożne klasy społeczne, dandysów, ekscentryków i fashionistów. Postanowili więc projektować okulary, które tak samo jak monokl, będą coś znaczyć.

 

„Okulary, które nosimy, wiele mówią o tym, kim jesteśmy”
Idea marki jest inspirowana ewolucją współczesnego stylu życia. Produkty Monokol, bardzo odważne i modne, odzwierciedlają zmiany w światowej modzie. Projektanci kreują swój styl poprzez studiowanie wzornictwa i tradycji, w nieustannej próbie kierowania się ku przyszłości. Celem projektantów jest tworzenie okularów, które nie są tylko obiektem projektowym, ale i koncepcją, i ideą, a nawet sposobem myślenia o tym, kim jesteśmy. Wykonywane z najwyższej jakości kolorowego tworzywa acetatu Mazzucchelli.

 

Futurystyczne i wyraziste oprawy powstają ręcznie we Włoszech. Można powiedzieć, że w 2016 roku we Włoszech odrodził się „monokl”. W pobliżu byłego zakładu przemysłowego, w którym jeszcze w latach 60. XX wieku przemysłowo produkowano szkło, a które obecnie jest chronionym dziedzictwem architektonicznym Włoch. Założyciele firmy, nie przez przypadek, wybrali takie miejsce. Silnie inspiruje ich geometrycznymi i kwadratowymi liniami struktury swoich porzuconych form. Tu przeszłość okazuje się inspiracją dla najnowocześniejszych kolekcji.